Nový úsek je dlouhý zhruba 500 metrů, bude zakončen smyčkou.
Pražský dopravní podnik (DPP) opět pokročil v dokončování prodloužení tramvajové trati na jižním okraji metropole. Ta by měla už na podzim napojit Slivenec na současnou barrandovskou trať. Už dříve se úsek od barrandovské smyčky prodloužil až do Holyně.
„Dnes jsme začali pokládat první pražce na budované tramvajové trati Holyně – Slivenec,“ uvedl DPP na Twitteru. Půl kilometru dlouhý úsek z Holyně do Slivence naváže na loni otevřenou část ze Sídliště Barrandov. Ta nezahrnuje smyčku a musí být tak na ni nasazovány obousměrné tramvaje.
Zakázku za 233 milionů korun získala v loňském roce společnost Strabag Rail. Cena v soutěži klesla o 37 % proti odhadu v projektu. O stavbu byl velký zájem, DPP přišlo deset nabídek. Nový úsek je dlouhý zhruba 500 metrů, bude zakončen smyčkou o celkové délce přibližně 600 metrů. Jeden pár zastávek vznikne přímo v obratišti. Ze stávající úvratě Holyně bude pokračovat směrem ke křižovatce ulic U Náhonu a K Barrandovu.
Před křižovatkou se obloukem stočí k ulici U Náhonu, kterou překříží pod téměř 90°úhlem, dále bude pokračovat západním směrem podél ulice K Barrandovu a po zhruba 250 metrech bude ukončen smyčkou. Obratiště Slivenec bude jednokolejné se dvěma předjízdnými kolejemi, s kapacitou až pro deset článkových tramvají o délce min. 30 metrů.
V okolí nové trati vyroste nová městská čtvrť pro 8 000 lidí, plánuje se i P+R parkoviště.
Další chystaná prodloužení
Úsek do Holyně není jediným, kde Praha momentálně prodlužuje tramvajovou síť. Intenzivní práce pokračují také v západní části metropole, kde se staví úsek ze smyčky Divoká Šárka na novou konečnou na Dědině. Stavba výrazně omezuje dopravu na Evropské třídě, DPP ji koordinuje i s instalací nového trakčního vedení pro trolejbusovou linku na letiště.
Rozšiřování sítě bude podle náměstka primátora pro dopravu Zdeňka Hřiba pokračovat. „Chceme pokračovat ve výstavbě a projektové přípravě dalších úseků tramvajových tratí tak, aby byla zajištěna obsluha rozvíjejících se čtvrtí v okrajových částech sítě,“ uvedl v rozhovoru pro Zdopravy.cz Hřib.
Konkrétně chce do konce svého mandátu kromě trati do Slivence otevřít ještě zmíněné prodloužení na Dědinu a poté propojení Modřan a Libuše. V současnosti budované úseky pak uzavírá ještě tramvajový Dvorecký most mezi Smíchovem a Podolím.
Výhledově chce Praha v tramvajové dopravě zahájit stavby Václavské náměstí – Muzeum, Pankrác II, Počernická, Libuš – Nové Dvory, Malovanka – Strahov, Kobylisy – Bohnice a Nákladové nádraží Žižkov – Sídliště Jarov. „Prioritou je pro mě také tramvajový podjezd Bubny, který umožní řešení tramvajové trati v okolí budoucí Vltavské filharmonie,“ uzavřel Hřib.