3.4 °C
3. 12. 2024
  1. Úvod
  2. /
  3. Doprava
  4. /
  5. Nejvytíženější komunikaci v Česku…

Nejvytíženější komunikaci v Česku čeká další zkouška. Bude těžší než minule

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on email

Omezení se dotkne více řidičů než v první etapě oprav. Zásadní dopravní úsek – sjezd od Barrandova směrem na Jižní spojku – zůstane přes léto uzavřený. Denně přitom projede po Barrandovském mostě až 145 tisíc aut.

Za necelé dva týdny se naplno rozběhne druhá etapa oprav Barrandovského mostu, dlouhodobě nejvytíženější komunikace v České republice.

„V tuto chvíli počítáme se zahájením hlavní části rekonstrukce v pondělí 15. května. Dopravně-inženýrská opatření, tedy značení objízdných tras, dopravní omezení a podobně se budou připravovat už o víkendu. Práce na Barrandovském mostě bez dopravního omezení ale probíhají už nyní,“ řekla pro Seznam Zprávy mluvčí TSK Praha Barbora Lišková.

Omezení se tentokrát přímo dotkne výrazně většího počtu motoristů než v předchozí etapě.

Na mostě ubude v každém směru jeden ze čtyř jízdních pruhů, zbylé tři budou zúžené. V každém směru pak budou dva pruhy průběžné a jeden odbočovací.

Řidiči se musí připravit i na další zásadní omezení. Tím největším bude uzavření vytížené rampy ve směru od Barrandova na Jižní spojku. Tudy projede víc aut než Strakonickou.

Doporučená objízdná trasa povede po Pražském okruhu Lochkovským tunelem a po Strakonické ulici zpět na Barrandovský most a Jižní spojku.

Jak se dostat od Barrandova přes Vltavu

  • Nájezd z ulice K Barrandovu na samotný Barrandovský most bude od 15. května uzavřený.
  • Řidiči mají podle TSK most objet po Pražském okruhu. Z okruhu mohou sjet u Zbraslavi nebo u Písnice.
  • Pro místní dopravu mohou řidiči sjet ulicí K Barrandovu až ke smíchovskému Lihovaru, tam se otočit do protisměru a po Strakonické ulici zamířit na Barrandovský most.

Foto: Technická správa komunikací

Plán pro řidiče, jakým způsobem bude možné překonat Barrandovský most během 2. etapy.

Řidiči jedoucí směrem do centra metropole budou moci u Lihovaru odbočit zpět do protisměru a zamířit do Braníka, stejně jako během první etapy.

V období rekonstrukce bude otevřený sjezd z Pražského okruhu na Písnici, ŘSD ho ostatně otevřelo už v polovině dubna. Řidiči, kteří směřují od Barrandova do Modřan, Kamýku nebo na Chodov, mohou sjet z Pražského okruhu právě až na tomto sjezdu.

Foto: Technická správa komunikací

Uzavřenou barrandovskou rampu mají řidiči nejlépe objíždět po Pražském okruhu. Počítá se i s variantou uzavřeného Lochkovského tunelu.

Přes 140 tisíc aut denně

Technická správa komunikací, která opravu řídí, proto v první řadě řidiče vyzývá: jeďte raději hromadnou dopravou nebo třeba na kole. Pokud jedete autem, zvolte objízdnou trasu. A sledujte aktuální dopravní informace.

Přes Barrandovský most každý den podle statistik TSK projede 142 až 144 tisíc vozidel. Bez dopravních omezení má čtyři jízdní pruhy v každém směru a je přístupný i chodcům a cyklistům.

TSK chystá i drobnější opatření, která mají například odradit řidiče od používání zkratky Hlubočepskou ulicí.

Přehrát

 

Ještě pořádně nezačala, už se protahuje

Oprava Barrandovského mostu, se kterou Praha začala už v minulém volebním období, je podle bývalého primátora a nynějšího 1. náměstka Zdeňka Hřiba (Piráti) neodkladná.

„Co se týče stavu mostu, tak po zhlédnutí záběrů, které jsme zveřejnili, možná někteří lidé po tom mostu přestali jezdit. Ten stav opravdu dobrý není, rekonstrukce v krátkodobém horizontu je opravdu nezbytná,“ řekl koncem března v Centru architektury a městského plánování (CAMP) při prezentaci chystané rekonstrukce.

Je nutné vybudovat nové předpětí, protože lana, která most drží, jsou silně zkorodovaná. Během rekonstrukce proto uvnitř přibudou úplně nová.

Foto: Technická správa komunikací

Nákres rekonstrukce mostu. Přibudou nová lana, která mají udržet most ve vzduchu další desítky let.

„Nechceme, aby most spadl, jako se to stalo třeba v Janově nebo jako spadla Trojská lávka, která byla stavěná stejnou technologií,“ podotkl Hřib.

První etapa, nyní už dokončená, se oproti plánu protáhla. Podle TSK proto, že během rekonstrukce došlo k rozhodnutí pokrýt povrch vozovky jižního mostu vyrovnávací vrstvou UHPC betonu. Ten má oproti standardnímu asfaltu zajistit delší životnost mostu.

Druhá etapa byla oficiálně zahájena 1. března, hlavní omezení ale přijdou právě až v polovině května. Týká se severní poloviny mostu a již zmíněné barrandovské rampy. Uzavřená smlouva o dílo počítá s dokončením během 92 dní, tedy 14. srpna 2023.

Foto: Technická správa komunikací

Řidiči jedoucí po Pražském okruhu mohou použít sjezdy Písnice a Modletice.

TSK ale už nyní počítá s tím, že se rekonstrukce protáhne a omezení budou delší.

Stavaři už během prvních prací narazili na problémy, o nichž v době podpisu smlouvy nikdo nevěděl. Podle Hřiba by měla dopravní omezení skončit před začátkem školního roku, pokud ovšem rekonstrukce neodhalí ještě závažnější problémy. Dokončovací práce, už bez omezení provozu, mají trvat do listopadu.

„Přestože první etapa proběhla bez očekávané apokalypsy, tak je nutné vnímat, že teď to omezení bude ještě horší. Opět bude nutné respektovat doporučení, to znamená ideálně se tomu místu úplně vyhnout. Pokud musíte tu cestu absolvovat, tak ideálně ne ve špičce. Pokud i tak musíte jet, tak po objízdných trasách, používat navigační aplikace, které doporučí nejkratší cestu. Nejlepší je pochopitelně využívat MHD, která bude k tomuto účelu posílena,“ říká Hřib.